Tverų Logotipas
Mūsų rėmėjai:
Tverų herbas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija Lietuvos Leader Leader Kaimo Plėtros Fondas

Ekskursija į Latviją

Paskelbta 2017-08-31

Atgal į visas naujienas

Naujienos nuotrauka

Tveriškiai pradeda pamilti Latviją!

Ankstų šeštadienio rytą nemažas būrys tveriškių  vyko į ekskursiją, kurią vėl padovanojo mūsų kraštietė, gerbiama Regina Radkevičienė. Kaip sako pati Regina: „Esu be galo įsimylėjusi Latviją“.

Tikrai, Latvija nenuvilia keliautojų. Tai – žaliuojantis, plačių miškų ir nepaliestos gamtos, kraštas. Tai – smėlėtų pajūrio paplūdimių, esančių prie seną istoriją ir kultūros tradicijas turinčių miestų, kuriuose gausu įspūdingos architektūros ir patrauklių lankytinų objektų. Tai ramaus gyvenimo ritmo kaime, šiuolaikinių miestų, neįkyrių, svetingų žmonių ir saugios aplinkos kraštas.

Šį kartą lankėmės viename iš gražiausių miestų Latvijoje - Ventspilyje. Puiki gido Viktoro žemaitiškai rusiška tarmė mus vertė klausytis kiekvieno jo žodžio. Ventspilis – šeštasis pagal dydį Latvijos miestas, įsikūręs Baltijos pajūryje. Nors miestas garsėja kaip uostamiestis, bet paskutinį dešimtmetį miestas įspūdingais tempais virsta kurortu. Nuo uosto  pradėjome savo pažintį su uostamiesčiu – čia plaukėme laivu, gido Viktoro raginami žiūrėti tai į kairę, tai į dešinę ir bandydami atspėti kurios šalies laivas prisišvartavęs. Toliau kelionę tęsėme pėstute. Lankantis Ventspilyje, būtina aplankyti Livonijos ordino pilį, kuri, Kuržemėje, pastatyta 1290 metais, vienintelė išlikusi iki mūsų dienų.

Ventspilyje yra pirmasis paplūdimys Baltijos šalyse, kuriam suteiktas Mėlynosios vėliavos paplūdimio pavadinimas. Baltame smėlėtame paplūdimyje įrengtos  žaidimų aikštelės, sporto įranga. Žinoma, mes taip pat aplankėme puikųjį paplūdimį.

Žavėjomės puikiais gėlynais, miesto simboliais – karvėmis, kurių mieste yra net 27! Didžiulį įspūdį paliko naujai įrengtas fontanų parkas. Visur miestas tvarkingas, prižiūrėtas, visur  įspūdingi gėlynai, vaikų žaidimų aikštelės. Nors žmonių nei šiaip vaikštančių, nei miestą tvarkančių ir nesutikome.

Pasivėžinome ir siauruku, nors garvežio dūmai ne visiems patiko.

Atsisveikinę su iškalbinguoju gidu, vykome į Kolkos ragą. Kuržemės pakrantę skaldo pašėlusios atviros jūros bangos, kurios Latvijos šiaurėje – Kolkos rage – susiduria su Baltijos jūros ir Rygos įlankos pažabotais vandenimis. Čia oras nelepino, šaltas ir stiprus vėjas nesvetingai mus priėmė, tad ilgai neužsibuvome. Susitraukę ir susigūžę skubėjome į autobusą ir toliau tęsėme kelionę, važiavome į Mazirbę.

Mazirbė – lyvių kultūros sostinė, o lyviai arba lybiai - Latvijos teritorijoje, prie Rygos įlankos gyvenanti vietinė Latvijos tauta, kalba ir papročiais artimiausia estams ir suomiams. Lyvių tautos namuose įrengtas etnografinis lyvių muziejus, surinkta lyvių buities daiktų, įrankių ir kt. kolekcija, galima paklausyti lyvių kalbos įrašų.  Apie sudėtingą ir tragišką šios tautos likimą mums papasakojo muziejaus darbuotoja.

Diena jau vakarop, laikas namo. Kelionė ilga, bet kupina įspūdžių. Grįžome namo tik vidurnaktį, bet  su geromis emocijomis. Mes irgi pradedame pamilti Latviją…